Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia
Com diu l’entrada del Bloc de Gestió, per viure plenament en societat al segle XXI cal que els nens i nenes, i també els adults, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital (i el seu desconeixement dóna lloc a l'analfabetisme digital).
A la Universitat, la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Documents de referència
Darrerament s'han publicat dos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents.
• Normes UNESCO
• Normes de la ISTE
En aquests documents trobem competències que nosaltres ja hem treballat a classe. El document cita per exemple:
"Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió."
Nosaltres hem treballat una mica de tot sense aprofundir gaire, per tant hem après el funcionament bàsic. També hem treballat les aplicacions del firefox i un programa de presentacions, el power point.
"Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols."
Nosaltres per treballar sols utilitzem el nostre bloc i per treballar en conjunt hem après a utilitzar el google docs o els wikis.
"Promueven, apoyan y modelan tanto el pensamiento creativo e innovador como la inventiva".
Nosaltres ho vam treballar fa poc amb el projecte Jclic.
A més dels exemples posats, hem après moltes més coses ( Delicious,les llicències de Creative Commons,índexs automàtics al word, Gimp, Slideshare,Audacity,Movie Maker,CmapTools, Scribd...) i encara ens queden moltes més
-
No hay comentarios:
Publicar un comentario