La pàgina més complerta de l'educació

viernes, 25 de diciembre de 2009

Reflexió final del Mòdul 1: Comunicació oral, escrita i digital i Gestió de la informació i TIC

Ja s’acava aquet cuatrimestre el modul 1 m’ha costat bastant ,primerament Dir. que jo hi l’informatica no som mol bons amics encara que gracies aquet modul he apres una mica mes pero encara tinc que progresar mes i dedicar-li mes temps i tindre molta paciencia perque no la tinc i aixo m’ha implicat a perdre molt temps en el bloc encara que no hu sembli se que em queda molt per apendre i posar-me molt les piles amb els temes informatics ja que es la eina del nostre futur.

Conferencia Anna del barrio

21/10/2009




El que he pogut treure d’aquesta conferència.



Anna del Barrio Saiz és psicòloga especialista en l’atenció a primera infància, amb nens de 0 a 6 anys.



Parla de la reflexió que és el que veiem i que no. Aquests pot ser personal, de grup i crítica.



Anna del Barrio crec que és una bona comunicador, ja que posà un exemple d’una nena de 4 anys per tal que entenguéssim la part reflexiva que té una nena.



És una nena que volia ser mestra, però pensa que si ho és no podrà ser mare. Quin tipus de relació hi havia? Doncs la nena associava el ser mestra en què no podia tenir nens, ja que les mestres que havia tingut no tenien fill. Ella també volia ser mare.



Després també ha estat explicant un altre exemple d’una mestra.



Unes de les qüestions que presenten en el programa educatiu són:



- La necessitat del diàleg respectant a la diversitat.



- Com podem crear un tipus de comunitat?



El sistema holandès és un sistema vocacional, és a dir, és un projecte d’acció i recerca.









Marc teòric



- Tots són competents per reflexionar (nens, pares i educadors) en l’educació infantil.



- Tots són responsable en el procés d’aprenentatge.



- Tots saben coses i alhora no (s’ha d’anar canviant els papers).



La reflexió crítica consisteix en buscar preguntes del per què fem quelcom.



En diàleg és possible els diferents camins, fins i tot es pot aprendre més.



És important percebre la nostra pròpia ignorància, ja que cadascú té la seva manera de treballar, per tant, no és quelcom universal.











Claus del marc teòric



- La reflexió essencial és la reflexió personal, és a dir, com es vol treballar en equip. Els objectius personals et duen en els objectius professionals. S’ha de saber treballar en equip sense presa i amb tranquil·litat.



- Es fan visites familiars quan no hi ha problemes: parlar obertament dels hàbits o cultura familiar (exemple).



La comunitat d’aprenentatge ha de treballar en equip, però aprendre també de l’altra persona. Qüestionar per què es fa quelcom?



Hi ha desigualtat social, per tant, hem de fer equips de treballs que volen canviar envers aquesta qüestió.









Resultat del projecte



És un projecte que va de 2 anys. Entre els resultats destaquen:



+ Es va veure que havia millorat el respecte i hi havia més obertura entre famílies.



+ La capacitat de reflexió s’infravalora: els nens, les famílies o amics reflexionen a diari, per tant, si hi ha un recolzament això no passa.



+ Buscar temps, ja que aquesta professió requereix temps tan en els nens com en les activitats que realitzen, ja que és necessari la reflexió.



+ En quan les reunions són importants:



- L’assessorament.



- L’estructuració.



- Hi ha temps de reflexió.



- L’equip de gestió i pedagogs han de saber quin tipus d’educació es volen donar.



- Estar apassionat amb el què estàs fent, quelcom fonamental per a aquesta professió.



- S’ha de treballar en la realitat complexa (diferents nens, famílies, equips, ...).





Ens ha donat temps per fer peguntes sobre la reflexió educativa. Aquest apartat, encara que és un abona idea, no m’ha agradat massa ja que no concordava massa les preguntes amb les respostes.



També va ser molt caòtic fer aquesta conferència en castellà i el “power point”, que havia de ser de suport, en anglès. Això va, d’entre altres coses, dificultar una mica entendre la conferència, havies d’estar molt atent/a per estar al cas de l’explicació.

EDUCACIO - Ricard Gomà - REVOLUCIONS QUOTIDIANES - DIALEGS AMB BARCELONA

http://www.youtube.com/watch?v=2mj53CZkIbs

QUI ETS TU????????????????

Es una persona mol alegre es una persona amable i comprensiva a mes si necesitas un cop de ma es la primera persona en donarte.
Va nem a di alguna pista a verá si saveu qui es?
Te els cabells foscos, nurmalment no el porta recullit no es ni molt vaixa ni mol alta, no es separa del seva bossa gran i de color blau,encara no sabeu qui es.
D’informatica sap molt te una altra carrera, no vio a Barcelona i fa poco a deixat la seva feina per treballar amb nens que es el que li agrada, tambe li agrada molt la muntanya sap parlar molt be en public te una veu molt dolsa.
L’ultima pista hi amb aquesta no pude u fallar es la nostra delegada i encara que sigue juveneta ja esta casada.























Seminari 12-11-09


Hen primer lloc em estat comentat la pel.licula de Billy Eliot.


Hem fet una puja d’idees:

1) La fotografía es mol important

2) S’esforsa mol

3)Fa mol la societat

4) Els interessos son inats

5)Hi ha families mol reestructurades



La segona part del seminari la hem dedicat a parlar sobre una serie de questions que desde educacio física ens van proposar.Per treballar millo rem realitzat grups i despres hu em posat en comu.

La pregunta mes important i la que guiaba les altres era si hi han esports mes per nene o per nens .

La vritat es que avui en dia encara aixo no ha canviat hi han molts esports enfocats a nenes i altres a nens, hi no nomes parlariem nomes d’esports molts anuncies están enfocats per homes o dones i anuncies de joguines o fins hi tot els color de la roba.

http://www.bcn.es/plaesportescolar/pdf/conclusions_CCE_091028.pdf


Seminari 5-11-09

Hem Hem parlat de les activitats de la semana cultural quines activitats farem els horaris de les activitats una mica d’organitzacio.

Desprese m vist els blocs de cada un hi em comentat una mica la nostra experiencia amb aquesta asignatura i com portem lu del bloc hi si ens es útil .

La meva experiencia amb el blog no es molt bona em costa molt l’informatica a mes no tinc molta paciencia i l’informatica u requereix.


Seminari 20-10-09

Primerament al seminari hem l llegit uns contes , tot el grup a esta molt be .L’anna ens a nava dient les coses que tenían que mi llorar per tal de que el día de la proba de lectura ens surtís ve.




“CONTES D’UN MINUT”

Editorial:EDAF



La segona part del seminari la hem dedica a parlar sobre el llibre vida quotidiana.Tots em dunat la nostra opinio ,em parlar dels capitols que en s han agradat mes tambe d’aquells que ens via agrat molt a tots pero que avegades es fa una mica complicar seguir perqué ella fa moltes cites.


jueves, 24 de diciembre de 2009

jueves 24 de diciembre de 2009

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia
Com diu l’entrada del Bloc de Gestió, per viure plenament en societat al segle XXI cal que els nens i nenes, i també els adults, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).

El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i ús de la tecnologia rep el nom de competència digital i el procés d'adquisició de les mateixes s'anomena alfabetització digital (i el seu desconeixement dóna lloc a l'analfabetisme digital).

A la Universitat, la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament i aprenentatge.

Documents de referència

Darrerament s'han publicat dos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC dels docents.

• Normes UNESCO
• Normes de la ISTE


En aquests documents trobem competències que nosaltres ja hem treballat a classe. El document cita per exemple:

"Els docents han de conèixer el funcionament bàsic del 'maquinari' i del 'programari', així com les aplicacions d'activitat, un navegador, un programa de comunicacions, un programa de presentació i aplicacions de gestió."

Nosaltres hem treballat una mica de tot sense aprofundir gaire, per tant hem après el funcionament bàsic. També hem treballat les aplicacions del firefox i un programa de presentacions, el power point.

"Els docents han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats amb el conjunt de la classe, amb petits grups i amb alumnes sols."

Nosaltres per treballar sols utilitzem el nostre bloc i per treballar en conjunt hem après a utilitzar el google docs o els wikis.


"Promueven, apoyan y modelan tanto el pensamiento creativo e innovador como la inventiva".

Nosaltres ho vam treballar fa poc amb el projecte Jclic.

A més dels exemples posats, hem après moltes més coses ( Delicious,les llicències de Creative Commons,índexs automàtics al word, Gimp, Slideshare,Audacity,Movie Maker,CmapTools, Scribd...) i encara ens queden moltes més

Jlic

En aquesta classe vem treballar el programa Jclic. En el cas del Jclic és important retocar les imatges abans amb el GIMP i penjar-les. Normalment són imatges que serveixen per clicar a sobre d'elles.

Un projecte Jclic és un conjunt d'activitats, com per exemple: el trencaclosques, sopa de lletres, etc.


Activitats Jclic és una web de suport al Jclic. Per utilitzar les activitats Jclic s'ha de tenir instal.lat el Java. Normalment, aquestes activitats les trobem en la pàgina web i en les webs de les escoles.

TIC

TIC
http://www.youtube.com/watch?v=22S8tnsxptg

Caga tió

http://www.youtube.com/watch?v=22S8tnsxptg

Museus ha barcelona

http://www.bcn.es/museus/bona.htm

Drets dels infants

http://medios.mugak.eu/noticias/noticia/101354

Pescant idees

Un bloc que he trubat que m'agradat molt i et dona idees per decurar la teva escola o realitzar treballs manuals.


http://pescantidees.blogspot.com/2007/07/plstica-i-ambients.html










Primavera

Foto treta de la pagina web ojo digital

História dels reis mags

Reis Mags d'Orient
De Viquipèdia
Dreceres ràpides: navegació, cerca

Monument als Reis Mags d'Orient a Natal, BrasilEls Reis de l'Orient, Reis d'Orient o simplement els Reis, són, segons el Nou Testament, uns mags (o savis, segons la traducció) que van portar regals a Jesús, guiats per una estrella. Aquests regals van ser or, encens i mirra

Taula de continguts [amaga]
1 Nit de Reis
2 Què en diuen les fonts
3 Festivitat
4 Recorreguts i cavalcades
5 Enllaços externs


[edita] Nit de Reis
Article principal: Nit de Reis
La Nit de Reis es celebra a tota la península ibèrica i a part de Sud-Amèrica del 5 al 6 de gener de cada any. Durant els dies previs, els nens i nenes innocents escriuen la carta als Reis Melcior, Gaspar i Baltasar tot demanant allò que desitgen, es comporten una mica millor que els dies anteriors (per por que els Reis no satisfacin els seus desitjos) i es preparen emocionalment per l'arribada dels Reis.

Es tracta d'una festa cristiana que té el seu origen en el Naixement de Jesús a Betlem. Segons aquesta tradició, el nen Jesús va rebre la visita de tres savis que seguint l'estrella d'Orient li van regalar or, encens i mirra.

[edita] Què en diuen les fonts
L'evangeli de Mateu (l'únic llibre de la Bíblia que en parla) no especifica quants eren, només diu que eren mags (sacerdots zoroastrians, per bé que en algunes traduccions hi diu savis) que venien d'orient. Amb els segles, aquests mags van passar a ser astròlegs i després reis.

Les referències als mags són (segons la Bíblia de Montserrat [1]):

Després d'haver nascut Jesús a Bet-Lèhem de Judea, en temps del rei Herodes, uns mags vinguts d'orient arribaren a Jerusalem, i preguntaren: «On és el rei dels jueus que ha nascut? Hem vist a l'orient la seva estrella, i hem vingut a fer-li homenatge». Quan el rei Herodes ho va saber, es contorbà, i amb ell tot Jerusalem. Va reunir, doncs, tots els grans sacerdots i els escribes del poble, i els preguntava sobre on havia de néixer el Messies. Ells li digueren: «A Bet-Lèhem de la Judea, perquè així ho ha escrit el profeta: I tu, Bet-Lèhem, terra de Judà, no ets el més petit dels clans de Judà; és de tu que sortirà un cabdill que pasturarà el meu poble d'Israel».
Llavors Herodes, d'amagat, cridà els mags, es va informar ben bé per ells del temps de l'aparició de l'estrella i, tot adreçant-los cap a Bet-Lèhem, els digué: «Aneu, i informeu-vos ben bé de l'infant i, quan l'haureu trobat, feu-m'ho saber perquè jo també vagi a fer-li homenatge». Ells, després d'escoltar el rei, sortiren, i l'estrella que havien vist a l'orient els anava al davant fins que s'aturà al damunt d'on era l'infant. En veure l'estrella, van tenir una gran alegria. Entraren a l'establia, veieren el nen amb Maria, la seva mare, i, prosternant-se, li van fer homenatge; després obriren els seus tresors i li van oferir presents: or, encens i mirra. I, avisats en un somni que no tornessin cap a Herodes, se'n tornaren per un altre camí a la seva terra.
Mateu 2,1-12
En la iconografia religiosa i popular van prendre les formes actuals i la tradició va acabar fixant-los fins i tot un nom a cadascun.

A les esglésies orientals els reis tenen diversos noms, però a Occident els noms es van assentar des del segle VIII com a Melcior (o Melcion), Gaspar i Baltasar. Aquests noms deriven d'un manuscrit grec d'Alexandria, traduït al llatí com a Excerpta Latina Barbari.

En l'evangeli apòcrif del Pseudo-Tomàs es diu que tenien algun vincle familiar, i també que van venir amb 3 legions de soldats: una de Pèrsia, una de Babilònia i una altra d'Àsia. Aquests tres llocs eren en aquells temps indrets de gran reconeixement per la seva cultura.

[edita] Festivitat

Adoració dels Reis Mags, de GiottoL'església catòlica celebra la festivitat dels Reis Mags el dia 6 de gener. Tradicionalment, es representa la seva arribada als pobles el dia 5 de gener i reparteixen regals als nens, bé repartint-los d'un en un, sobretot en poblacions petites, o bé els troben l'endemà els nens al balcó de casa seva si la nit abans hi han deixat una sabata com a senyal. Normalment, uns dies abans de la seva arribada, els nens fan una carta demanant els regals que volen, i entreguen la carta a un patge dels reis.

Els tres reis són:

El rei Melcior és de pell clara, perquè ve d'un país on la gent tenia la pell d'aquest color. Tot i ser el més jove dels tres reis té l'aspecte més vell, amb la barba i els cabells totalment blancs, ja que segons una llegenda el nen Jesús el castigà per fer mostra innecessària de la seva força i joventut.
El rei Gaspar és de pell clara i té els cabells castanys, perquè ve d'un país on la gent és així. Com Melcior va vestit segons l'estil gòtic. Tradicionalment a Alcoi el rei negre és Gaspar.
El rei Baltasar és de pell negra i va vestit segons l'estil dels àrabs, perquè ve d'un país on la gent és així. En les icones antigues no apareix com a negre, ja que era sinònim de no cristià i no es concebia un mag infidel.
Segons la zona es diu que els reis tenen diferents patges que els ajuden.

A l'àrea de Barcelona el Patge Gregori és el patge amb més poder dels Reis Mags.
A la Catalunya Nord i part de la província de Girona en Fumera.
A Cornellà de Llobregat és el Mag Maginet qui prepara la seva arribada.
A Igualada el patge Faruk és l'emissari dels reis.
A Terrassa el patge Xiu-Xiu (Hassim Jezzabel per al rei Gaspar, rei al que serveix).
A Mollet del Vallès és el patge Xumet l'emissari dels reis, on dies abans arriba a Mollet i visita diferents zones de la ciutat perquè tots els nens i les nenes el puguin veure i donar-li el seu xumet.
[edita] Recorreguts i cavalcades

Patge a la Cavalcada d'IgualadaLa Cavalcada dels Reis Mags d'Alcoi es la més antiga del món, documentada el 1866. És molt vistosa i està reconeguda com a festa d'interès turístic nacional. Els reis i els patges desfilen per la població, repartint els regals als infants directament pujant a les cases pels balcons mitjançant escales de fusta.

La cavalcada de reis d´Igualada és una de les més antigues de l´Estat Espanyol, amb referències del seu inici l´any 1895. Es caracteritza per l´espectacular desfilada de la comitiva el dia 5 de gener a la tarda, formada per les carrosses dels tres Reis d´Orient i més de 500 patges a darrera, curosament vestits, els quals utilitzen escales de fusta per pujar als balcons dels domicilis i reparteixen els regals per tota la ciutat, lliurant-los directament als nens i nenes.

També a Sant Antoni de Calonge els reis es reparteixen en tres grups de patges, segons el rei que acompanyen, i reparteixen regals per tot el poble directament a la mainada gairebé tota la nit.

[edita] Enllaços externs
A Wikimedia Commons hi ha contingut multimèdia relatiu a:
Reis Mags d'Orient
Web dedicat als Reis Mags
Comissió de la Cavalcada dels Reis d'Igualada
Obtingut de «http://ca.wikipedia.org/wiki/Reis_Mags_d%27Orient»
Categories: Mitologia catalana | Evangelis | NadalVistesPàgina Discussió Edita Historial Eines personalsProvau Beta Inicia una sessió / crea un compte Navegació
Portada
Portals temàtics
Article a l'atzar
Articles de qualitat
Actualitat
Cerca
comunitat
Portal viquipedista
Canvis recents
La taverna
Contacte
Canal IRC
Donatius
Ajuda
Eines
Què hi enllaça
Seguiment d'enllaços
Pàgines especials
Versió per a impressora
Enllaç permanent
Citau aquest article
Carrega
En altres llengües
العربية
مصرى
Български
Bosanski
Corsu
Česky
Deutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
Galego
עברית
Hrvatski
Magyar
Bahasa Indonesia
Italiano
日本語
한국어
Latina
Limburgs
Lietuvių
Македонски
Nederlands
‪Norsk (nynorsk)‬
‪Norsk (bokmål)‬
Occitan
Polski
Português
Русский
Srpskohrvatski / Српскохрватски
Slovenčina
Svenska
Tagalog
Türkçe
Українська
中文

Darrera modificació de la pàgina: 21 nov 2009 a les 00:23.
El text està disponible sota la Llicència de Creative Commons Reconeixement/Compartir-Igual; es poden aplicar termes addicionals. Vegeu les Condicions d'ús per a més informació. Wikipedia® (Viquipèdia™) és marca registrada de Wikimedia Foundation, Inc.
Política de privadesa Quant al projecte Viquipèdia Avís d'exempció de responsabilitat

miércoles, 23 de diciembre de 2009

El calaix del music

http://grups.blanquerna.url.edu/musical/

Nadales

Una pagina per animar-nos aquest nadal cantant les nadales de sempre.

http://www.edu365.cat/nadales/

Setmana cultural

SEMANA CULTURAL


La setmana cultural ha estat productiva, en el sentit de recursos pedagògics pensats en un futur com a futurs Mestres .També ha servit per cohesionar tot el grup.

L’organització en general va estar be tenint en compte algun imprevist.

La primera activitat ha realitzar que era “El jardí de cordes” no la vam poder realitzar per els horaris dels nostres treballs tot hi que esta programada per un altre dia i tenim moltes ganes de realitzar-la lla que els nostres companys ens han dit que esta molt be .

L’activitat al MNAC l’explicació va estar interessant hi vam poder saber informació de coses que feia el museu i també saber que va ser el primer museu que es va interessar hi apostar per un projecte educatiu per les escoles als museus.

Tot hi això pensem que almenys la nostra activitat que va ser “ Fades i follets” era poc realitzable amb nens de 3 anys.

El dimecres va ser lliure teníem que anar a veure una entitat que fes alguna activitat amb nens.

Dijous vam anar a l’escola Juan XXIII es una escola que treballa amb ordinadors i ham pantalla tàctils des de molts petits.

El divendres vam anar a l’auditori jo per horari de feina no vaig poder anar divendres hi vaig anar dissabte al mati i vaig poder gaudir d’un concert amb nens i les seves famílies .Vaig gaudir molt d’anar volia esta pendent de tot dels nens del concert de la diferent implicació dels pares ,beis pares que cantaven les cansons hi d’altres que estaven mes parats.

El museu es interessant però crec que esta mes enfocat a gent adulta .



Crèiem que ha estat una setmana profitosa hi com ja hem comentat al principi ens ha servit per veure propostes que podrem realitzar nosaltres algun dia com a mestres hi em aprés que els nens no aprenen sols a l’escola que fora de les aules també s’ha aprèn i que com a futurs mestres hem de proposar activitats fora de les aules ja sigui per anar ha un museu o marxar d’excursió al bosc amb totes elles estarem educa’n.

martes, 22 de diciembre de 2009

Hivern




He truvat aquesta imatge ha:(www.bellera.cat/alum/jpaez/Web/hivern.jpg)

Camacuc

http://camacuc.lesrevistes.cat/

Quatre petites cantonades

http://quatrepetitescantonades.blogspot.com/2009/11/revistes-infantils-i-juvenils.html

Altres revistes infantils

http://www.xtec.cat/~%20malons22/personal/altresrevistes.htm

Guix

http://guix.grao.com/revistas/ficha.asp?ID=2&NUMERO=115

Cavall fort

http://www.cavallfort.cat/cavallfort/ca/cavall-fort.html

Fem de cuiners amb els infants.

Fem de cuiners amb els nos tres nens i nenas es una experiencia mol divertida, a ells els hi encanta.


Aquesta pagina hi trobareu receptes fàcils per cuinar amb ells i elles.

http://www.montsecuines.com/receptes/per-fer-amb-nens/

Reis mags.

http://www.facebook.com/pages/Reis-Mags-dOrient/49470152993

Manualitats

Crec. que es una página amb vastants recursos i t’explica pas per pas com fer els tallers que et proposen.

http://www.jouscout.com/tallers.htm

Tradicio de nadal

http://www.etnocat.org/festa/nadal/

Cançoner infantil

http://blocs.tinet.cat/blog/canconer-infantil/category/nadal

Primavera

Primavera


Autor: Iñaki Relanzón
 

Arbre de desitjos


Aquesta futugrafia la he trubat a la pagina seguent:(http://ixsp.balearweb.net/get/arbre_nadal.png)

BON NADAL

http://ceiprosadelsventsaa.blogspot.com/2008/12/bones-festes.html

BON NADAL!!!!!!!!!!!!!!

Hi algunes ides per fer abres de nadals amb els nens.

El nadal mès tradicional catala.

Aquest dia tant especial... tots els infants gaudeixen d'un dia molt mágic!!!
http://images.google.es/imgres?imgurl=http://www.xtec.es/centres/a8051471/gifs/nadal_tio1.jpg&imgrefurl=http://www.xtec.es/centres/a8051471/nadal.htm&usg=__Q3HMGIeX9viMhrLQ2WJcwS6KEdg=&h=393&w=429&sz=31&hl=es&start=14&um=1&tbnid=CtGPF5tg-vnlXM:&tbnh=115&tbnw=126&prev=/images%3Fq%3Dtio%2Bde%2Bnadal%26hl%3Des%26rls%3Dcom.microsoft:es%26sa%3DG%26um%3D1
A CAGÀ EL TIÓ!!!

L'escola i el caga tió



LES CANÇONS MÉS TRADICIONALS DEL CAGA TIÓ. TANT EN CATALÀ COM EN CASTELLÀ.


El dia de Nadal -El día de Navidad-
Posarem el porc en sal -Pondremos el cerdo en sal-
La gallina la pastera -La gallina la patera-
El pollí dalt del pi -El pollino en lo alto del pino-
(Lo gall al senalló dependiendo de la zona) Salta, salta Valentí -Salta, salta Valentín-
Que ara venen bous i vaques -Que ahora vienen bueyes y vacas-
Gallines amb sabates, -Gallinas con zapatos-
Gallinons amb sabatons -Gallinones con zapatones-
Correu, correu minyons -Corred, corred chiquillos-
Que el vicari fa torrons -Que el vicario hace turrones-
La guineu els ha tastat -El zorro los ha probado-
Diu que són un poc salats -Dice que son un poco salados-
Marieta posa-hi sucre -Marieta ponle azúcar-
Que seran un poc millor -Que serán un poco mejores-
Torrons d’avellana -Turrones de avellana-
Torrons de Xixona -Turrones de Jijona-
Caga tió o sinò et donarem un cop de bastó -Caga "tió" o sino te daremos un golpe de bastón-


Caga Tió -Caga "tió"-
d'avellana i de pinyó. -de avellana y de piñón.-
Pixa vi blanc -mea vino blanco-
per les festes de Nadal. -por las fiestas de Navidad.-
Ara vénen festes, -Ahora vienen fiestas,-
festes glorioses. -fiestas gloriosas.-
Menjarem conill -Comeremos conejo-
i llebre si en tenim! -y liebre si tenemos!-
Caga Tió! Caga Tió! -Caga "tió"! Caga "tió"!-
Si no et donarem -si no te vamos a dar-
un cop de bastó! -un golpe con el bastón!-


Una versió més curta:

Caga, Tió - "caga, Tió"
Tió de Nadal - "Tió de Navidad"
no caguis arengades - "no cagues arenques"
que són salades -"que están salados"
caga torrons - "caga turrones"
que són més bons - "que están más buenos"

AGORA

http://www.agoralapelicula.com/ Agora la pel.licula més interesant

jueves, 10 de diciembre de 2009

POWERPOINT

Principis bàsics per a la realització d'un bon powerpoint.


Si esta ben dissenyat per al públic designat.
No pot aparèixer el mateix text en dos canals diferents, és a dir, no pots dir el mateix que el que hi ha al powerpoint, perquè creas un doble canal de comunicació i es deixarà d'escoltar a l'orador.
Haurem de tenir ben clar quin és l'objectiu didàtic, a qui va destinat, que ens vol transmetre...
Per aportar nous significats a allò que estem dient.
El powerpoint ens aporta nova informació; ens aporta un llenguatge visual que ens acompanya el nostre, el verbal. També podem personalitzar, admirar, exclamar, etc aplicant diferents sorolls i també ens aportarà una nova comunicació amb més informació.

Els mapes conceptuals i els fluxogrames

Els mapes conceptuals són eines d'aprenentatge que ajuden a produir aprenentatges significatius a través de la relació de conceptes de manera ordenada. Són simples, jeràrquics i tenen un gran impacte visual. Els elements bàsics que configuren un mapa conceptual són els nodes (vèrtexs, conceptes) i els enllaços (arcs, relacions).
En educació, poden ser-nos molt útils per avaluar la comprensió lectora d'un text determinat, per generar idees o per descobrir errors de concepte en els coneixements ja adquirits.

Els passos per crear un bon mapa conceptual són:
1 - Seleccionar i jerarquitzar els conceptes.
2 - Establir les relacions entre conceptes.
3 - Fer-ne una representació gràfica.
El programa que hem utilitzat per a la creació del nostre mapa conceptual particular és el
CmapTools, que és un programa lliure que podem descarregar-nos directament de la seva pàgina web. Basant-nos en un text que teníem penjat al Suro de Gestió, hem creat el corresponent mapa conceptual (o almenys una de les possibles solucions). Un cop fet, també pot exportar-se com a fitxer d'imatge o guardar-se en els servidors de l'IHMC (IHMC Public Cmaps), de manera que sigui de consulta pública:
-